نوشته شده توسط : گل نسیم

ویژگی های مهم طناب راپل کار،ایمنی راپل کار

راپل در زبان انگلیسی به معنی پایین آمدن با طناب می باشد. در گذشته تنها صخره نوردان، غار نوردان و کوهنوردان مهارت کار با این وسیله را داشتند. با استفاده از فراگیری این مهارت می توان جان بسیاری از افراد را در مواقع خطر نجات داد.

با گذشت زمان تکنیک راپل کاری پیشرفت بسیار زیادی داشت و همین امر موجب شد از آن استفاده های بسیار زیادی شود. یکی از استفاده هایی که از این تکنیک میشود در ساختمان سازی می باشد.

امروزه از راپل برای انجام بسیاری از کارهای ساختمانی که در ارتفاع باید انجام شوند استفاده می شود. اما چون این روش کاملا جدید می باشد بسیاری از افراد این سوال را که را می پرسند که راپل کار کیست؟ اگر شما نیز به دنبال دریافت پاسخ این سوال می باشید بهتر است بدانید راپل کار فردی است که می تواند با استفاده از طناب کار های ساختمانی که در ارتفاع بالا می باشند را انجام دهد.

عمده فعالیت های راپل کار

معمولا راپل کاران می توانند فعالیت های بسیاری زیادی را انجام دهند. ما در اینجا بعضی از مهم ترین کار هایی که با راپل انجام می شوند را برای شما بیان کرده ایم.

شستشوی نما با راپل

نمای ساختمان ها امروزه به خاطر به وجود آمدن ساختمان های چند طبقه و آپارتمان ها بسیار بلند می باشند و افراد نمی توانند به راحتی آنها را شستشو دهند. انجام چنین کاری تنها با استفاده از راپل به خوبی صورت میگیرد . زیرا با استفاده از راپل معمولا راپل کار میتواند به تمام نقاط نما دسترسی پیدا کند و آنها را به خوبی شستشو دهد.

پیچ رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

در گذشته برای پیچ و رولپلاک نما از داربست استفاده می کردند. اما امروزه دیگر همه افراد برای انجام چنین کاری از راپل استفاده می کنند. زیرا استفاده از راپل امنیت بسیار زیادی دارد و باعث افزایش سرعت افراد در انجام این کار می شود.

نور پردازی نما

زیبا سازی نما چون اهمیت بسیار زیادی برای همه افراد دارد. امروزه افراد از روش های بسیار متنوعی برای انجام این کار استفاده میکنند که یکی از آنها نورپردازی نما می باشد. زیرا نورپردازی نما می تواند تا حد زیادی زیبایی نما را افزایش دهد. برای انجام چنین کاری در بیشتر مواقع از راپل استفاده میکنند.

طناب راپل

افرادی که می خواهند راپلکاری را به عنوان شغل خود انتخاب کنند بهتر است بدانند که طناب راپل حیاتی ترین ابزاری است که برای انجام چنین کار هایی مورد استفاده قرار میگیرد.

زیرا راپل کاران برای این که بتوانند در ارتفاع معلق شوند نیاز به ابزاری دارند تا آنها را نگه دارد. طناب راپل تنها ابزاری می باشد که می تواند چنین کاری را برای اینگونه از افراد انجام دهد . البته چون طناب های راپل دارای انواع مختلفی هستند باید در انتخاب آن توجه زیادی به کار برده شود. زیرا تنها زمانی امنیت افراد راپل کار تامین می شود که طناب راپل بسیار محکم و ایمن باشد.

مشخصات یک طناب راپل کار خوب کدام اند؟

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم طناب هایی که برای راپل کاری مورد استفاده قرار میگیرند دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام با استفاده از متریال های مختلفی ساخته می شوند و برای انجام کاری خاص مناسب می باشند. دوتا از متریال های اصلی که در ساخت چنین طناب هایی به کار برده میشوند پلاستیک و ابریشم می باشند.

حتی گاهی در ساخت این طناب ها از کناف و پنبه نیز استفاده می شود. طناب های راپل کاربرد های زیادی دارند که از جمله آنها می توان به کوهنوردی، امداد و نجات و انجام کار های ساختمانی اشاره کرد. بسیاری از افراد هنگام خرید چنین طناب هایی نمی دانند کدام طناب ها خوب هستند به همین خاطر معمولا این سوال که ویژگی های یک طناب راپل خوب کدام اند بسیار زیاد مطرح می شود.

اگر شما نیز به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید ادامه این مطلب را به خوبی مطالعه کنید. چون ما در اینجا بعضی از مهم ترین ویژگی هایی را که یک طناب مناسب راپل کاری باید داشته باشد را بیان کرده ایم.

استاندارد باشد

تامین جان فردی که راپلکار می باشد بستگی زیادی به ابزار هایی دارد که برای انجام این کار از آنها استفاده میکند. به همین خاطر اگر ابزار های مورد استفاده یک راپل کار استاندارد نباشند تا حد زیادی جان او به خطر می افتد . بنابراین اگر به دنبال خرید طناب راپل هستید باید طنابی را تهیه کنید که استاندارد باشد و تاییدیه های معتبر را دریافت کرده باشد. اگر یک طناب راپل چنین ویژگی هایی را نداشته باشد به هیچ وجه مناسب نیست و از خرید آن باید اجتناب شود.

محکم باشد

طنابی که برای راپل کاری مورد استفاده قرار میگیرد باید بسیار محکم باشد. زیرا اینگونه از طناب ها باید بتوانند وزن بسیار زیادی را تحمل کنند. به همین خاطر بعد از استاندارد بودن استحکام داشتن یکی دیگر از مهم ترین ویژگی هایی می باشد که یک طناب راپل کاری باید آن را داشته باشد. زیرا اگر طناب راپل کاری دچار پارگی شود راپل کار سقوط می کند.

سبک باشد

افرادی که راپل کار هستند برای انجام کار های ساختمانی معمولا تحرک بسیار زیادی دارند و برای این که انرژی زیادی را از دست ندهند از طناب های بسیار سبک استفاده می کنند .

همین امر موجب شده است یکی از ویژگی های اصلی که طناب های راپل کاری باید داشته باشند وزن کم باشد. زیرا سبک بودن طناب موجب میشود راندمان کاری افراد به خاطر انعطاف پذیری بالای آن بالا برود.

مقاوم در برابر پوسیدگی باشد

موارد بسیار زیادی هستند که موجب می شوند طناب های راپل کاری پوسیده شوند. از جمله مهمترین این موارد استفاده از مواد نامرغوب برای ساخت طناب می باشد. اگر طناب های راپل کاری پوسیده شوند موجب میشوند جان راپل کار به خطر بی افتد . به همین خاطر امروزه همه طناب های مرغوب راپل کاری که به بازار عرضه می شوند در برابر پوسیدگی بسیار مقاوم هستند.

ضد آب باشد

اگر طنابی که راپل از آن استفاده می کند ضد آب باشد از بروز بسیاری از مشکلات برای او جلوگیری می شود. حال تصور کنید که طناب راپل کاری که کار نماشویی ساختمان را انجام میدهد ضد آب نباشد. در این صورت طناب خیس می شود و وزن آن افزایش پیدا می کند که همین امر موجب میشود سرعت کار فردی که نماشویی را انجام میدهد بسیار کاهش یابد.

نرم باشد

هرگاه طناب راپل کاری نرم باشد و انعطاف پذیری آن بالا باشد. باعث می شود که راندمان کار فردی که به عنوان راپل کار مشغول به کار می باشد افزایش یابد. همچنین نرم بودن طناب باعث می شود افراد راحت تر بتوانند به نقاط حساس نما دسترسی پیدا کنند.

مهم ترین نکاتی که در هنگام استفاده از طناب راپل باید به آنها توجه شود؟

نکات زیادی وجود دارند که هنگام استفاده از طناب راپل باید به آنها توجه شود. برای آشنایی با این نکات مطلب زیر را به خوبی مطالعه کنید.

حلقه کردن اضافه طناب

گاهی اوقات طول طناب راپل کاری زیاد می باشد و همین امر موجب میشود که اضافه آن در زیر پای راپل کار قرار گیرد و موجب شو د او نتواند به خوبی کار خود را انجام دهد. به همین دلیل افراد باید قبل از شروع کار اضافه طناب را حلقه کنند.

عدم استفاده از طناب های مشکوک

طناب های مشکوک به طناب هایی گفته میشود که امکان پاره شدن آنها بسیار زیاد است. اینگونه از طناب ها معمولا زخمی می باشند از استفاده از چنین طناب هایی باید به صورت ویژه ای اجتناب شود. زیرا استفاده از آنها چون مقاومت کمی دارند موجب میشود نتوانند وزن زیادی تحمل کنند و پاره شوند و همین امر موجب بروز مشکلات بسیار زیادی می شود. که از جمله مهمترین آنها سقوط راپل کار می باشد.

عدم توجه به پیچ خوردگی

حتما باید قبل از این که شروع به کار با طناب راپل کاری کنید ابتدا تمام پیچ و تاب های آن را بررسی کنید. زیرا اگر طناب شما پیچ و تاب داشته باشد و به آن توجه نکنید در حین کار این پیچ و تاب ها باز می شوند و باعث ایجاد خطرات بسیار زیادی برای شما می شوند .

شستن طناب

بعد از هربار کار با طناب راپل کاری باید شما اقدام به شستن طناب با آب شیرین بکنید. توجه داشته باشید که شستن طناب با آب شیرین اهمیت بالایی دارد. زیرا اینگونه از طناب ها اگر به مدت زیادی با آب شور شسته شوند. به مرور زمان پوسیده می شوند و به طور کامل مقاومت و کیفیت خود را از دست میدهند.

امنیت راپل کار چگونه تامین می شود؟

کار با راپل به عقیده بسیاری از افراد یک کار بسیار پرخطر می باشد. زیرا در نگاه اول ما فردی را مشاهده می کنیم که بر روی هوا معلق می باشد و دارد کارهای ساختمانی را انجام میدهد معمولا در اینگونه از مواقع افراد فکر میکنند که امکان سقوط این فرد بسیار زیاد است. اما بهتر است بدانید به هیچ وجه راپل کاری خطرناک نیست. چون با استفاده از روش های مختلفی می توان امنیت راپل کار را تامین کرد. ما در اینجا این روش ها را به طور کامل به شما معرفی کرده ایم.

سامانه متوقف کننده

چون خیلی از افراد با این سامانه آشنایی ندارند ممکن این سوال را بپرسند که وظیفه سامانه متوقف کننده چیست؟ بهتر است بدانید اگر راپل کار بتواند به درستی از این سامانه استفاده کند. حتی اگر در حین کار نیز دچار سقوط شده سامانه متوقف کننده شروع به کار می کند و باعث می شود آسیب زیادی به فردی که سقوط کرده است وارد نشود.

زیرا این سامانه با جذب انرژی ناشی از سقوط و پهن کردن تور های ایمنی باعث میشود که راپل کار با زمین برخورد نکند و او را در حین سقوط متوقف می کند. این روش باعث شده است که ایمنی راپل کاران تا حد زیادی تامین شود.

طناب پشتیبان برای امنیت راپل کار

هر فردی که میخواهد تحت عنوان راپل کار در ارتفاع شروع به کار بکند باید از دو نوع طناب استفاده کند. معمولا اولین طناب برای اتصال خود فرد می باشد و دومین طناب به عنوان پشتیبان عمل میکند. طناب پشتیبان در بیشتر مواقع به کمر راپل کار وصل می شود و در هنگام سقوط از راپل کار محافظت میکند.

حفظ فاصله ایمن: حفظ فاصله ایمنی همیشه کمک زیادی به تامین امنیت راپل کاران می کند. زیرا این فاصله به فاصله ای گفته میشود که راپل کار باید آن را رعایت کند تا با سطح مبدا برخورد نداشته باشد. هرگاه راپل کار این فاصله را رعایت نکند مشکلات زیادی برای او به وجود خواهد آمد که باعث میشوند امنیت او به خطر بیفتد.

کمربند ایمنی

یکی دیگر از مواردی که راپل کاران باید به آن اهمیت دهند استفاده از کمربند ایمنی در حین کار می باشد. زیرا کمربند با پوشاندن کمر راپل کار تا حد زیادی باعث افزایش ایمنی او می شود. همچنین این کمربند از سقوط راپل کار نیز جلوگیری می کند. چنین کمربند هایی معمولا از جنس های مختلفی ساخته میشوند.

هارنس

یکی از اصلی ترین ابزار های ایمنی که همیشه برای کار در ارتفاع از آن استفاده می شود هارنس می باشد. اگر با این وسیله آشنایی ندارید بهتر است بدانید هارنس وسیله ای می باشد که از ران تا کتف فردی که به عنوان راپل کار کار می کند را می پوشاند.

همچنین از این وسیله برای اتصالات سایر وسایل نیز استفاده می شود. البته توجه داشته باشید که شروع کار بدون استفاده از هارنس به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد.

شوک گیر

معمولا راپل کارانی که اصول ایمنی را رعایت نمی کنند خیلی زیاد دچار سقوط میشوند. در حین سقوط بیشترین آسیب نیز به کمر و ستون فقرات این افراد وارد میشود . اما اگر این افراد وسیله ای تحت عنوان شوک گیر را به همراه داشته باشند می توانند نیروی وارد شده به کمر و ستوان فقرات خود را کاهش دهند و از آسیب های احتمالی جلوگیری کنند.

طناب نیمه داینامیک

طناب های راپل دارای انواع مختلفی می باشند و در بین آنها می توان به طناب های دینامیک اشاره کرد. زیرا این گونه از طناب ها خاصیت کشسانی دارند و اگر به بدن راپل کار وصل باشند در حین سقوط می توانند تا حد زیادی کش بیایند.

اما در بین همه طناب هایی که برای راپل کاری مورد استفاده قرار می گیرند طناب های نیمه دینامیک بهترین انتخاب می باشند. زیرا این گونه از طناب ها خاصیت نیمه کشسانی دارند و تا حد بسیار زیادی امنیت راپل کار را تضمین میکنند .



:: بازدید از این مطلب : 26
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

زیبایی هر منطقه و شهری بستگی به زیبایی نمای ساختمان هایی دارد که در آن واقع شده اند. زیرا اگر نمای ساختمان های یک منطقه زیبا نباشد. بافت شهری آن منطقه خوب نیست و زشت دیده می شود.

همین امر موجب شده است همه افراد به فکر این باشند که نه تنها خودشان بلکه همه اطرافیان و همسایه هایشان نیز خانه هایی با نمای زیبایی بسازند. در منطقه قلهک نیز به این موضوع به صورت ویژه توجه می‌ شود.

همین امر موجب شده است نمای ساختمان های این منطقه بسیار زیبا باشند. اما بهتر است بدانید نماهای سنگی چون بعد از مدتی که از ساخت آنها می‌گذرد دچار ریزش می شوند نیاز به پیچ و رولپلاک نمای ساختمان دارند.

زیرا در غیر این صورت حتما چنین نماهایی دچار ریزش می شوند و زیبایی خود را از دست می دهند. همین امر باعث شده است پیچ و رولپلاک نمای ساختمان در قلهک طرفداران زیادی داشته باشد. چون افرادی که در این منطقه زندگی می کنند به دنبال این هستند تا بتوانند با استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان های خود را محکم کنند.

قیمت پیچ و رولپلاک نما در قلهک

می توان گفت تنها روشی که میتواند به طور ویژه ای نماهای سنگی ساختمان ها را محکم کند پیچ و رولپلاک نما می باشد. اما متاسفانه بسیاری از افراد چون فکر می‌ کنند. که انجام چنین کاری بسیار هزینه بر است از انجام آن منصرف می شوند و همین امر موجب می شود.

آنها در آینده به خاطر ریزش سنگ نمای خود هزینه ای بسیار بالاتر از هزینه پیچ و رولپلاک نما بابت ترمیم نمای ساختمان خود پرداخت کنند. اگر دوست دارید با قیمت پیچ و رولپلاک نما در قلهک آشنا شوید بهتر است ابتدا عوامل تاثیر گذار بر قیمت این کار را بشناسید. ما در اینجا برای آشنایی بیشتر شما با این عوامل همه آنها را برایتان بیان کرده ایم.

نوع سنگ

همانگونه که می دانید افراد امروزه برای زیبا سازی نمای خود از سنگ های مختلفی استفاده می کنند. هر نوع سنگی مقاومت خاصی دارد. سنگ هایی که میزان مقاومت آنها کم می باشد افراد باید با احتیاط بسیار بیشتری آنها را پیچ رولپلاک کنند تا دچار شکستگی نشوند.

به همین خاطر قیمت پیچ و رولپلاک نما های سنگی قلهک که سنگ به کار رفته در آنها مقاومت کمی دارد بیشتر می باشد. زیرا در اینصورت تکنسین مربوطه مجبور است دقت و وقت بیشتری برای انجام چنین کاری صرف کند.

متراژ نما

گاهی اوقات نمای ساختمان ها چند طبقه می باشد و همین امر باعث می شود متراژ نمای آنها بسیار بالا باشد. نما هایی که متراژ بالایی دارند میزان سنگ به کار رفته در آنها نیز بسیار زیاد می باشد. همین امر موجب می شود کار پیچ و رولپلاک سنگ نما آنها بسیار وقت گیر باشد. و میزان پیچ و رولپلاک زیادی برای آنها استفاده شود.

به همین خاطر هر چقدر متراژ نمای ساختمان شما در قلهک بیشتر باشد برای پیچ و رولپلاک آن باید هزینه بالاتری پرداخت کنید. بنابراین اگر قیمت پیچ رولپلاک نمای ساختمان شما با نمای ساختمان همسایه تان برابر نبود به هیچ وجه تعجب نکنید. چون متراژ و نوع سنگ به کار رفته در نما ها تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی پیچ و رولپلاک آنها دارد.

شرکت انتخابی شما

شرکت های زیادی هستند که امروزه کار پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها را انجام می دهند. اینگونه از شرکت ها هر کدام دارای تکنسین های بسیار ماهری می باشند که می‌توانند به بهترین نحو ممکن کار پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها را انجام دهند. به همین خاطر هر وقت کار خود را به آنها سپردید دیگر نیاز نیست نگران خراب شدن کار باشید.

چون افرادی که در این گونه از شرکت ها کار می کنند هر کدام دارای سابقه کار زیادی می باشند. اما هر کدام از این شرکت ها معمولا برای کاری که انجام میدهند قیمت خاصی از مشتریان دریافت می‌کنند. به همین خاطر شرکتی که شما برای انجام چنین کاری انتخاب می کنید نیز بر قیمت نهایی این کار تاثیر بسیار زیادی دارد.

روش پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

امروزه افرادی که کار پیچ و رولپلاک نما را انجام میدهند از روش های بسیار متنوعی استفاده می کنند. هر کدام از این روش ها نیاز به ابزار خاصی دارد. اما در بین آنها می‌توان گفت استفاده از داربست پرهزینه ترین روش می باشد.

چون افراد باید علاوه بر دستمزد فردی که این کار را انجام می دهد باید هزینه نصب داربست را نیز پرداخت کنند. اما استفاده از طناب برای انجام چنین کاری هزینه زیادی ندارد و ایمنی آن نیز بسیار بالا می باشد. بنابراین روشی که برای انجام چنین کاری مورد استفاده قرار می گیرد. نیز تاثیر بسیار زیادی بر قیمت آن دارد.

پیچ و رولپلاک نما در قلهک با طناب

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم روش های متنوعی وجود دارند که با استفاده از آنها می‌ توان نمای ساختمان ها را پیچ و رولپلاک کرد. اما در بین تمام روش های موجود می توان گفت استفاده از طناب برای انجام چنین کاری بهترین انتخاب می باشد.

زیرا استفاده از طناب یک روش کاملا ایمنی می باشد که امکان سقوط فردی که چنین کاری را انجام می دهد در آن بسیار کم است. همچنین استفاده از این روش باعث می شود که سرعت افراد بسیار بالا برود و بتوانند در کمترین زمان ممکن نمای یک ساختمان را پیچ و رولپلاک کنند.

وجود چنین مزایایی باعث شده است دیگر افراد استفاده از سایر روش ها را به فراموشی بسپارند و تنها این روش را برای انجام کار خود انتخاب کنند. پیچ و رولپلاک نما در قلهک با طناب نیز مانند سایر نقاط جهان دارای طرفداران زیادی می باشد.

پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

داربست با این که اولین روشی است که برای پیچ و رولپلاک نمای ساختمان ها از آن استفاده شده است ولی دیگر امروزه کاربرد زیادی ندارد. زیرا این روش دارای معایب بسیار زیادی می باشد. همین امر موجب شده است بسیاری از افراد به جای استفاده از داربست اقدام به پیچ و رولپلاک نما بدون داربست بکنند.

زیرا استفاده نکردن از داربست برای انجام چنین کاری باعث می‌ شود درصد خطر جانی این کار به شدت کاهش یابد. همچنین چون پیچ و رولپلاک نما ممکن است چند روز وقت نیاز داشته باشد اگر داربست نصب کنیم باعث می شود عبور مرور افراد با مشکل مواجه شود اما استفاده از روشهای بدون داربست برای انجام این کار دیگر چنین مشکلاتی را به همراه ندارند.

پیچ رولپلاک نمای سنگی

نماهای سنگی همیشه جز زیباترین نماهای ساختمانی بوده و هستند. همین امر موجب شده است در سطح شهر ساختمان های بسیار زیادی وجود داشته باشند. که نمای آنها سنگی است.

اما یکی از معایب اینگونه از نما این است که چون وزن سنگ ها بالا می باشد دچار ریزش می شوند و ریزش آنها بسیار خسارات های جانی و مالی زیادی را به همراه دارد.

همین امر باعث شده است بسیاری از افراد که نمای ساختمان آنها سنگی می باشد به فکر پیچ رولپلاک نمای سنگی ساختمان خود باشند. می توان گفت برای این گونه از نما ها انجام چنین کاری کاملا ضروری می باشد. زیرا پیچ و رولپلاک نما تنها روشی است که می‌ تواند باعث شود نما های سنگی تا سالیان بسیار زیادی بدون هیچ گونه مشکلی سالم باقی بمانند. چون در این روش بر روی هر سنگی تقریبا چهار تا پیچ و رولپلاک نصب می شود تا سنگ به خوبی محکم شود.

رعایت نکات مهم در خصوص نصب پیچ رولپلاک نما در قلهک

تنها با رعایت بعضی از نکات می توان به خوبی پیچ و رولپلاک نما را در قلهک اجرا کرد. اگر دوست دارید با این نکات آشنا شوید ادامه این مطلب را به خوبی مطالعه کنید.‌

بررسی سنگ ها

قبل از اجرای پیچ و رولپلاک نما باید افرادی که میخواهند این کار را انجام دهند به خوبی سنگ ساختمان را بررسی کنند. تا با توجه به جنس و رنگ سنگ ها بهترین نوع پیچ و رولپلاک نما را تهیه کنند. اگر ضخامت سنگ ها به خوبی بررسی شود دیگر مشکلی هنگام پیچ ورولپلاک نما به وجود نخواهد آمد.

بررسی سنگ های آسیب دیده

سنگ های آسیب دیده نما باید قبل از پیچ و رولپلاک نما به خوبی بررسی شوند و همه آنها تعویض شوند. زیرا در غیر این صورت لرزش ناشی از پیچ و رولپلاک باعث ریزش سنگ های آسیب دیده می شود.

اندازه سنگ ها نیز باید به خوبی بررسی شود

زیرا اگر اندازه سنگ ها بسیار ریز باشد پیچ و رولپلاک سنگ نما باعث شکسته شدن سنگ ها می شود‌.

بررسی میزان آسیب سنگ نما

اگر تعداد سنگ های آسیب دیده نما زیاد باشد. نمی توان آنها را تعمیر کرد. به همین خاطر اگر میزان آسیب دیدگی نما زیاد باشد باید همه سنگ های نما به طور کلی تعویض شوند. انجام این کار قبل از پیچ و رولپلاک نما ضروری می باشد.

رفع آسیب دیدگی نما

اگر سنگ های نما در اثر رطوبت از بین بروند باید قبل از پیچ رولپلاک سنگ نما تمام آسیب دیدگی ها از بین بروند و به خوبی نما تعمیر شود.

پیدا کردن تکنسین ماهر

مهارت فردی که کار پیچ و رولپلاک نما را انجام می دهد تاثیر بسیار زیادی در نتیجه بهتر دارد. به همین خاطر افرادی که قصد دارند نمای خود را پیچ و رولپلاک کنند باید ابتدا یک فرد ماهر را برای این کار انتخاب کنید. برای پیدا کردن چنین افرادی مراجعه به شرکت هایی که در این زمینه مشغول به کار می باشند بهترین انتخاب می باشد.



:: برچسب‌ها: پیچ و رولپلاک نما در قلهک،پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

چسباندن سنگ نمای کنده شده با طناب،بهترین چسب سنگ نمای ساختمان

بعضی از افراد برای سنگ کردن نمای ساختمان خود از سنگ های کوچک استفاده می کنند. این گونه از افراد نمی توانند برای این که سنگ نمای آنها دچار ریزش نشود از پیچ و رولپلاک نما استفاده کنند. به همین خاطر هرگاه چنین نماهایی دچار ریزش می شوند صاحبان آنها نمی دانند چگونه آنها را تعمیر کنند.

زیرا به خاطر اندازه کوچک سنگ ها ممکن است با پیچ و رولپلاک نمای ساختمان دچار شکستگی شوند. برای حل این مشکل معمولا از روش چسباندن سنگ نمای کنده شده به وسیله چسب استفاده می شود.

زیرا با استفاده از یک سری چسب های مخصوص می توان به خوبی چنین سنگ هایی را به نما چسباند و از زشت شدن ظاهر نما جلوگیری کرد. البته بهتر است بدانید انجام چنین کاری شاید در ظاهر ساده باشد ولی اگر توسط افراد ناوارد انجام شود حتما مشکلات مختلفی مانند کج شدن سنگ های نما را به دنبال خواهد داشت. بنابراین بهتر است چنین کاری را نیز به افراد ماهر سپرد.

چسباندن سنگ نما به وسیله چسب

چسباندن سنگ نما به وسیله چسب

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که چرا سنگ نما را چسب می کنند؟ بهتر است بدانید در همه مواقع از روش چسباندن سنگ نما استفاده نمی شود. زیرا تنها زمانی این روش مورد استفاده قرار میگیرد. که اندازه سنگ های نما به قدری کوچک باشد که پیچ و رولپلاک به جای استحکام بخشیدن به آن ها احتمال شکستنشان را بالا ببرد.

در اینگونه از مواقع می توان به واسطه چسب های مخصوص سنگ های ریز نما مانند سنگ های آنتیک را به صورت کاملا مستحکم بر روی نما چسباند. این کار تا حد زیادی باعث می شود از سقوط چنین سنگ هایی جلوگیری کرد. بهتر است بدانید چسباندن سنگ روی نما به واسطه چسب نیز خود دارای قواعد مخصوصی است. اگر این گونه از قوائد به درستی رعایت نشوند حتما سنگ های نما آسیب خواهند دید.

در اغلب اوقات معمولا سنگ هایی که تنها به واسطه ملات به نما چسباند شده اند و برای استحکام آنها از چسب و پیچ و رولپلاک نمای ساختمان استفاده نشده است بعد از مدتی دچار ریزش می شوند. همانگونه که میدانید ریزش سنگ نما باعث می شود خسارت های مالی و جانی زیادی به صاحب ساختمان وارد شود.

بعضی از افراد به اشتباه تصور می کنند به واسطه چسب های یک دو سه یا آکواریوم می توانند سنگ های ریزش کرده از نما را بچسبانند. اما بهتر است بدانید اینگونه از چسب ها به هیچ وجه استحکام لازم را ندارند و بعد از مدتی دوباره سنگ دچار ریزش می شود به همین خاطر اگر نمای شما دچار ریزش شده است و نمی توانید آن را به واسطه پیچ رولپلاک نما ترمیم کنید بهتر است از چسب های مخصوص چسباندن سنگ نما استفاده کنید تا مشکلی در آینده برای نمای ساختمان شما به وجود نیاید.

بهترین چسب های نما کدامند؟

در صنعت ساختمان سازی امروزه از چسب های مختلفی برای چسباندن سنگ نما استفاده می شود که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند. اما بهتر است بدانید در بین انواع برند چسب نما تنها چند مورد دارای کیفیت بالایی هستند که ما آنها را در اینجا برای شما بیان کرده ایم.

پودرهای مکانیزه

پودرهای مکانیزه را می توان جز پرقدرت ترین چسب های نما دانست. زیرا در ساخت این مدل از چسب از ترکیبات آب بندی و مواد معدنی استفاده شده است. همچنین بهتر است بدانید مواد معدنی که در ساخت این نوع از چسب ها به کار می روند بر پایه پلیمر های مصنوعی می باشند که همین امر موجب شده است ترکیب آنها با هم باعث به وجود آمدن یک نوع چسب بسیار پر قدرت شود که بتوان از آن به راحتی برای چسباندن سنگ های نما استفاده کرد.

پلی استر

معمولا بسیاری از نماکاران بعد از پودر های مکانیزه عقیده دارند چسب های پلی استر قویترین نوع چسب نما می باشند. حتی قدرت چسبندگی این نوع از چسب به گونه ای بالا می باشد که می توان از آن برای چسباندن سنگ های بزرگ نیز استفاده کرد. همچنین از چنین چسب هایی برای چسباندن سرامیک نیز استفاده می شود.

نحوه چسب کاری سنگ نما

چسب کاری نما کار سختی نیست. اما این به این معنی نیست که این کار را می توان به همه افراد سپرد. زیرا چنین کاری را باید حتما به افراد ماهر سپرد. در این روش معمولا ابتدا چسب بر روی نما مالیده می شود و سپس دوباره مقدار کمی چسب بر پشت سنگ مالیده میشود و سنگ بر روی قسمت چسب زده شده نما می چسبد.

مهمترین مزایای چسب کاری سنگ نما کدامند؟

چسب کاری سنگ نما مزایای زیادی به دنبال دارد که بهتر است با آنها آشنا شوید.

  • مقاومت: معمولا استفاده از چسب برای چسباندن سنگ نما موجب می شود مقاومت این گونه از سنگ ها به شدن بالا برود. یکی از مهم ترین مزایای چسب کاری سنگ نما این است که چنین کاری باعث می شود مقاومت سنگ های نما تا حد زیادی در برابر انواع عوامل جوی مانند: باد، باران و رطوبت بالا برود. البته همه این مزایا زمانی نمایان می شوند که چسب به خوبی خشک شود.
  • چسبندگی بالا: سنگ های نما زمانی که به واسطه چسب به نما چسبانده می شوند بسیار مقاوم می شوند. همچنین بهتر است بدانید قدرت چسبندگی این نوع از سنگ ها به گونه ای بالا می باشد که می توانند سنگ ها را برای سالیان زیادی بر روی نما ماندگار کنند تا حتی زلزله و طوفان نیز باعث ریزش آنها نشود. به همین خاطر استفاده از چنین روشی برای ساختمان هایی که برای ساخت نمای آنها سنگ آنتیک به کار برده شده است یک انتخاب کاملا مناسب می باشد.
  • سهولت استفاده: گاهی اوقات افراد دوست دارند که در مدت زمان کمی بتوانند نمای ساختمان خود را سنگ کنند. در اینگونه از مواقع استفاده از چسب سنگ برای چسباندن سنگ ها بهترین گزینه می باشد. زیرا با استفاده از این روش می توان با سرعت بالایی سنگ ها را بر روی نما چسباند. همچنین استفاده از این چسب ها برای افراد ماهر در این زمینه یک کار کاملا آسان به حساب می آید.

چسباندن سنگ به دیوار

چسباندن سنگ به دیوار

در گذشته تنها افراد نمای ساختمان خود را سنگ می کردند. اما امروزه همه دوست دارند علاوه بر نمای ساختمان دیوار های حیاط را نیز سنگ کنند تا بتوانند ساختمانی شکیل و زیبا داشته باشند. همین امر موجب شده است بسیاری از افراد به فکر سنگ کردن دیوار حیاط خود باشند. معمولا سنگ کردن دیوار و نما به یک شکل می باشد.

زیرا برای چسباندن سنگ به دیوار نیز باید سنگ ها را به واسطه ملات به دیوار چسباند.

اما بهتر است بدانید چون قطر دیوار کم است و احتمال لرزش و سقوط آن زیاد است بسیاری از افراد توصیه می کنند که برای سنگ کردن آنها از سنگ های بزرگ استفاده کنید تا بتوان سنگ ها را به وسیله پیچ و رولپلاک به دیوار وصل کرد. زیرا تنها با استفاده از چنین روشی می توان سنگ های روی دیوار را به خوبی مقاوم کرد.

مزایای چسباندن سنگ با پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست

استفاده از پیچ و رولپلاک برای چسباندن سنگ مزایای زیادی به همراه دارد. اما متاسفانه بسیاری از افراد با چنین مزایایی آشنایی ندارند و از این روش استفاده نمی کنند. اگر دوست دارید با چنین مزایایی آشنایی پیدا کنید ادامه این مطلب را به خوبی مطالعه کنید زیرا ما در اینجا بعضی از مهم ترین مزایای انجام این کار را برای شما بیان کرده ایم.

ایمن سازی نمای ساختمان

ایمن سازی نمای ساختمان یکی از مهم ترین مواردی است که همه صاحبان ساختمان باید به آن توجه کنند. در واقع می توان گفت همین اهمیت ایمن سازی نما موجب شده است استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست محبوبیت زیادی پیدا کند. زیرا در بسیاری از مواقع نما های سنگی دارای ایمنی بالایی نمی باشند.

در خیلی از اوقات نماهای سنگی که پیچ و رولپلاک نشده اند ممکن است تنها با یک زلزله کوچک بر روی سر رهگذران سقوط کنند و باعث شوند سلامتی بسیاری از افراد به خطر بیفتد و خسارت های مالی زیادی به افراد وارد شود.

چون ایران یکی از کشور های زلزله خیز است در هر زمانی امکان وقوع زلزله در آن وجود دارد. به همین منظور همه افراد باید به ایمن کردن سنگ نمای ساختمان های خود اهمیت ویژه ای بدهند.

تنها راهی که باعث میشود سنگ نمای ساختمان ها بسیار مقاوم شود استفاده از پیچ و رولپلاک نمامی باشد . به همین خاطر یکی از مزایای مهم پیچ و رولپلاک ایمن سازی نما می باشد.

حفظ زیبایی نما

حفظ زیبایی نما برای همه افراد اهمیت بالایی دارد. زیرا یکی از مهم ترین اهداف افراد از سنگ کردن نمای ساختمان خود زیباسازی نما می باشد. پیچ و رولپلاک سنگ نما همیشه نقش زیادی در حفظ زیبایی نما دارد.

چون با استفاده از این روش می توان تا حد زیادی امکان ریزش نما را کاهش داد . همانگونه که می دانید اگر قسمتی از نمای ساختمان دچار ریزش شود کل نما به طور کامل زیبایی خود را از دست می دهد.

در صورتیکه سنگ های ریزش کرده نما شکسته شوند پیدا کردن سنگی دقیق مشابه با آنها کار بسیار سختی است و ممکن است به خاطر پیدا نشدن سنگ مشابه حتی مجبور به تحمل چهره زشت نمای زیرش کرده تا مدت زمان زیادی شویم.

به همین منظور بسیاری از افراد برای جلوگیری از چنین مشکلاتی از پیچ و رولپلاک سنگ نما استفاده می کنند. چون با استفاده از این کار می توان خیال خود را از جهت ریزش سنگ نما تا مدت زمان زیادی راحت کرد.

برای این که بتوان زیبایی نمای خود را تا مدت زمان زیادی ماندگار کرد. باید ابتدا قبل از ریزش آن را به خوبی محکم کرد. چون با استفاده از روش پیچ و رولپلاک نمای ساختمان بدون داربست کردن میتوان هر نمایی را محکم کرد این روش در حفظ زیبایی نما نقش بسیار مهمی دارد.

کاهش هزینه ها

همیشه افراد تصور می کنند چون برای پیچ رولپلاک نمای ساختمان باید چندین نفر را استخدام کرد تا چنین کاری را انجام دهند حتما این کار بسیار هزینه بر است. در ابتدای کار شاید کارفرمایان مجبور به پرداخت هزینه شوند.

اما بهتر است بدانید این هزینه در برابر هزینه ی سقوط تنها یک قطعه سنگ از نما بسیار ناچیز می باشد. بنابراین می توان گفت که پیچ رولپلاک نما در تهران می تواند باعث کاهش هزینه ها شود. زیرا در بسیاری از مواقع که افراد به خاطر هزینه های اولیه این کار نمای خود را پیچ رولپلاک نما نمی کنند در آینده مجبور می شوند به خاطر ریزش سنگ نما دوباره از نو کل سنگ نما را تعویض کنند که چنین کاری به شدت هزینه بر است.

همچنین بهتر است بدانید ریزش سنگ نما همیشه خسارت های بسیار بزرگی را به همراه دارد. معمولا تنها صاحبان ساختمان هایی مجبور به پرداخت اینگونه از هزینه ها می شوند که سنگ نمای ساختمان خود را پیچ رولپلاک نمی کنند. به همین منظور می توان گفت پیچ رولپلاک نمای ساختمان تا حد زیادی باعث کاهش هزینه ها میشود.

نصب سنگ نمای ساختمان

نصب سنگ نمای ساختمان به هیچ وجه کار آسانی نیست حتما باید توسط افراد ماهر در این زمینه انجام شود. اما اگر دوست دارید یک آشنایی کلی با چنین کاری داشته باشید بهتر است بدانید. معمولا بعد از این که کار چیدن دیوار نما تمام می شود . سنگ را به اندازه دو الی سه سانت از دیوار به صورت موقت دور نگه می دارند و بعد فاصله ایجاد شده را به واسطه دوغاب یا ملات پر می کنند. با این کار معمولا ردیف اول سنگ ها چیده می شود. سپس باید صبر کرد تا ردیف اول به خوبی خشک شود. بعد از خشک شدن باید دوباره سنگ ها را بر روی ردیف اول قرار داد و دوباره پشت آنها را به واسطه ملات پر کرد. به همین ترتیب می توان تمام سنگ های نما را نصب کرد.

روش های چسباندن سنگ نمای کنده شده کدامند؟

برای چسباندن سنگ نمای کنده شده معمولا از دو روش استفاده می کنند که ما در اینجا آنها را بیان کرده ایم.

استفاده از پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

اولین و بهترین روشی که برای چسباندن سنگ نما همیشه پیشنهاد می شود استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نما می باشد. زیرا با استفاده از این روش می توان به راحتی سنگ های ریزش کرده از نما را دوباره بر روی آن قرار داد.

استفاده از چسب

روشی دیگر که برای چسباندن سنگ های ریزش کرده از نما مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از چسب می باشد. با استفاده از این روش می توان هم سنگ های کوچک و هم سنگ های بزرگی که از نما جدا شده اند را دوباره بر روی نما قرارداد. در این روش احتمال شکسته شدن سنگ ها بسیار کم می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1402 | نظرات ()
نوشته شده توسط : گل نسیم

معمولا چون بخش عظیمی از خاطرات افراد در خانه ها شکل می گیرد. همه افراد دوست دارند بتوانند خانه خود را برای سالیان زیادی داشته باشند. به همین منظور کار های مختلفی انجام می دهند که یکی از مهمترین آنها عایق کردن سقف و دیوار های خانه می باشد.

در گذشته برای این که سقف یک خانه را عایق کنند از قیر استفاده می کردند و دیوار های آن را نیز به واسطه سیمان عایق می کردند که هر دوی این موارد معایب زیادی داشتند و طول عمر آنها بسیار کم بود.

به همین خاطر همیشه افراد مجبور بودند حداقل سالی یک بار پشت بام خود را قیر کنند تا سقف خانه آنها چکه نکند. اما امروزه دیگر چنین مشکلاتی به طور کامل از بین رفته اند. چون با نصب ایزوگام می توان برای سالیان زیادی هم سقف و هم دیوار های خانه خود را از نم و چکه در امان نگه داشت. زیرا ایزوگام به سادگی از بین نمی رود و می تواند در برابر یخ زدگی و تابش مستقیم خورشید مقاومت بسیار زیادی از خود نشان دهد.

قیمت نصب ایزوگام

قیمت نصب ایزوگام

خیلی از افراد فکر می کنند که نصب ایزوگام یک کار آسان و هزینه بر است به همین خاطر خودشان اقدام به انجام این کار می کنند. اما بهتر است بدانید قیمت نصب ایزوگام به هیچ وجه زیاد نیست. اما عوامل مختلفی بر قیمت نهایی این کار تاثیر گذار هستند که بهتر است با آنها آشنا شوید.

متراژ فضا

یکی از مهم ترین عواملی که تاثیر مستقیمی بر قیمت نصب ایزوگام کاری دارد متراژ فضا می باشد. زیرا هر چقدر متراژ فضا بیشتر باشد نیاز به ایزوگام بیشتری خواهد بود و فردی که این کار را انجام می دهد نیز باید وقت و انرژی بیشتری صرف کند. وجود همین عوامل باعث افزایش قیمت می شود.

محل نصب

گاهی اوقات نیاز است ایزوگام بر روی سطح های فلزی و یا سطح شیب دار نصب شود که در این گونه از مواقع کار نصاب بسیار سخت می شود. همچنین اگر سطح مورد نظر بسیار کوچک باشد و ایزوگام کار نتواند به راحتی آن را ایزوگام کند کار نصاب به شدت سخت می شود. به همین منظور نصب ایزوگام بر روی سطوح مختلف قیمت های متفاوتی دارد به عنوان مثال: همیشه قیمت نصب ایزوگام بر روی سقف شیروانی بالاتر از قیمت نصب ایزوگام بر روی سقف های ساده می باشد.

زیر سازی

همانگونه که در قسمت بالا بیان کردیم سطحی که قصد ایزوگام آن را داریم باید به خوبی تمیز شود و اگر پشت بام است شیب آن به خوبی تنظیم شود تا آب بدون هیچ مانعی مستقیم از طریق ناودان ها خارج شود. چون تنها در این صورت رطوبتی باقی نمی ماند که باعث خرابی ایزوگام شود.

اگر زیرسازی قبل از آمدن نصاب به خوبی انجام شود. دیگر نیاز نیست هزینه اضافی پرداخت کنید. اما در غیر این صورت نصاب خود اقدام به انجام چنین کاری می کند و حتما هزینه اضافی نیز بابت انجام این کار از شما دریافت خواهد کرد.

نوع ایزوگام

همانگونه که می دانید معمولا ایزوگام دارای انواع مختلفی می باشند که هر کدام دارای کیفیت خاصی هستند. همین امر موجب شده است قیمت ایزوگام ها متفاوت باشد. بنابراین نوع ایزوگامی که شما انتخاب می کنید همیشه تاثیر بسیار زیادی بر قیمت نهایی این کار دارد.

قیمت نصب ایزوگام روی دیوار

امروزه برای جلوگیری از پوسیدگی دیوار ها بسیاری از افراد اقدام به نصب ایزوگام بر روی دیوار می کنند. به همین منظور یکی از پرسرچ ترین مطالب در گوگل قیمت نصب ایزوگام بر روی دیوار می باشد. انجام چنین کاری با قیمت های مختلفی صورت می گیرد. زیرا متراژ و ارتفاع کار همیشه تاثیر مستقیمی بر قیمت نهایی این کار دارند. هر چقدر ارتفاع و متراژ کار بیشتر باشد کارفرما باید هزینه بیشتری پرداخت کند. زیرا متراژ بالا مقدار بیشتری انرژی و ایزوگام نیاز دارد و همچنین اگر ارتفاع کار بیشتر از سه متر باشد نصاب نیاز دارد برای ایزوگام کردن آن اقدام به نصب داربست کند که این کار خود به خود باعث افزایش قیمت کار می شود.

هزینه نصب ایزوگام تهران

هزینه نصب ایزوگام تهران

تهران یکی از شهر های بزرگ می باشد که میزان ساخت و ساز در آن بسیار زیاد است. به همین خاطر کار نصابان ایزوگام در تهران بسیار رونق دارد. قیمت نصب ایزوگام در تهران معمولا همیشه کمی بیشتر از سایر شهرستان ها می باشد. اما به طور کلی قیمت انجام چنین کاری در تهران نیز مانند سایر شهر ها به عوامل مختلفی بستگی دارد که در بالا به آنها اشاره کردیم. بنابراین اگر به دنبال اطلاع از هزینه نصب ایزوگام در تهران می باشید بهتراست به یک شرکت معتبر در این زمینه مراجعه کنید تا کارشناسان شرکت مورد نظر با توجه به شرایط ملک مورد نظر شما قیمت نهایی را اعلام کنند.

قیرگونی بهتر است یا ایزوگام

همه افراد هنگامی که میخواهند کار عایق کاری ساختمان خود را انجام دهند بین قیرگونی کردن و یا ایزوگام کردن ساختمان خود مردد می مانند. به همین خاطر همیشه این سوال را که کدام یک از این روش ها بهتر است را مطرح میکنند. اگر شما نیز به دنبال پیدا کردن پاسخ این سوال هستید بهتر است بدانید برای مقایسه این دو روش باید ابتدا با هر دوی این روش ها به خوبی آشنا شوید سپس با توجه به شرایط ساختمان خود بهترین را انتخاب کنید. اما به طور کلی معمولا ایزوگام با این که روشی نوین می باشد دارای طرفداران بسیار بیشتری نسبت به قیرگونی است.

زیرا دوام ایزوگام نسبت به قیرگونی بیشتر است و از نظر هزینه نیز ایزوگام به صرفه تر می باشد. چون ماندگاری ایزوگام بیشتر است ونیاز نیست بعد از انجام این کار هر سال اقدام به ترمیم پشت بام کرد.

قیرگونی کف ساختمان

یکی از مشکلاتی که همه افراد با آن مواجه می شوند ورود رطوبت و موریانه به کف ساختمان  می باشد. این دو مشکل همیشه باعث آزرده خاطر کردن اهالی یک ساختمان می شوند. زیرا هم رطوبت  و هم ورود موریانه باعث ایجاد مشکلات زیادی می شوند. برای حل این مشکلات تا چند سال پیش هیچ راهی وجود نداشت اما خوشبختانه امروزه این مشکلات به واسطه قیرگونی کردن کف ساختمان به طور کلی از بین رفته اند.

چون هرگاه قبل از سرامیک کردن کف خانه آن را قیرگونی کنیم به طور کلی قیرگونی از ورود رطوبت و موریانه برای سالیان بسیار زیادی به خانه جلوگیری میکند. بنابراین اگر قصد ساختمان سازی دارید حتما قبل از سرامیک کردن کف خانه همه سطح آن را به واسطه قیرگونی بپوشانید سپس سرامیک ها را بر روی قیرگونی نصب کنید.

نصب ایزوگام روی سطوح مختلف

نصب ایزوگام روی سطوح مختلف

امروزه نصب ایزوگام بر روی سطوح مختلفی انجام می شود. که هر سطح برای این که ماندگاری ایزوگام بر روی آن بیشتر شود باید به شیوه خاصی ایزوگام شود. به عنوان مثال همیشه شیوه ایزوگام کردن سطوح سیمانی با سطوح فلزی فرق دارد. زیرا ماندگاری ایزوگام روی سیمان بسیار زیاد می باشد و این در حالی است که ماندگاری ایزوگام بر روی فلز بسیار کم است و نصاب باید با استفاده از شیوه ها و تکنیک های خاصی این کار را انجام دهد تا ماندگاری ایزوگام زیاد شود. اما با این حال همیشه توصیه می شود برای ایزوگام کردن هر سطحی این کار را به یک فرد ماهر در این زمینه بسپارید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

بهترین فصل برای اجرای نصب ایزوگام پشت بام

بسیاری از افراد قبل از این که کار نصب ایزوگام را انجام دهند این سوال را که بهترین زمان برای نصب ایزوگام چه زمانی است را مطرح می کنند. اگر شما نیز مانند بسیاری از افراد دیگر به دنبال یافتن پاسخ این سوال هستید. بهتر است بدانید بهترین فصل برای انجام این کار تابستان می باشد. چون مهم ترین عواملی که بر چسبندگی بهتر ایزوگام ها تاثیر دارند رطوبت و دمای هوا می باشند. زیرا زمانی که که اقدام به نصب ایزوگام می کنید باید هم ساختمان و هم هوا هیچگونه رطوبتی نداشته باشند. همچنین بهتر است بدانید هرچقدر دمای هوا بیشتر باشد چسبندگی ایزوگام نیز بهتر می شود.

نکات مهم قبل از اجرای نصب ایزوگام

نکات مهم قبل از اجرای نصب ایزوگام

بسیاری از افراد تصور می کنند که نصب ایزوگام هیچ گونه سختی ندارد و کاری بسیار ساده می باشد که همه افراد می توانند آن را انجام دهند. همین دیدگاه باعث می شود خیلی از افراد تنها به کمک یک کپسول اقدام به نصب ایزوگام بکنند. اما اینگونه از افراد زمانی که کار را شروع می کنند متوجه خواهند شد که این کار نه تنها ساده نیست بلکه کاری دشوار می باشد که نیاز به مهارت دارد و بهتر است تنها توسط افرادی انجام شود که در این زمینه تخصص دارند. اگر شما نیز جز این افراد هستید و دوست دارید حتما خودتان کار نصب ایزوگام را انجام دهید بهتر است ابتدا قبل از نصب با نکات بیان شده در زیر آشنایی پیدا کنید و آنها را به طور کامل رعایت کنید تا نصبی موفق داشته باشید.

جنس ایزوگام

اولین نکته ای که باید قبل از نصب ایزوگام به آن توجه شود جنس ایزوگام می باشد. زیرا جنس ایزوگام همیشه ارتباط مستقیمی با عمر مفید و نتیجه کار مثبت دارد. به همین منظور شما قبل از انجام هرکاری باید به جنس ایزوگام توجه کنید و ایزوگامی را خریداری کنید که کیفیت خوبی داشته باشد. معمولا عمر مفید ایزوگام ها ۱۰سال می باشد و بعد از ۱۰سال باید تعویض شوند.

اما در صورتی که شما ایزوگام مرغوبی را انتخاب نکنید حتما قبل از ۱۰سال ایزوگام خراب می شود و شما مجبور هستید برای تعویض زود هنگام ایزوگام های ساختمان دوباره هزینه زیادی پرداخت کنید.

به همین منظور نوع ایزوگام انتخابی شما اهمیت زیادی دارد. زیرا حتی اگر بهترین نصاب ایزوگام را نیز برای انجام کار خود استخدام کنید ولی جنس ایزوگام شما مرغوب نباشد حتما باید خود را برای تعمیر و یا تعویض آنها در مدت زمان کوتاهی آماده کنید. اگر نمی دانید چگونه ایزوگامی مرغوب خریداری کنید حتما قبل از خرید مطالب زیادی درباره آن ها مطالعه کنید تا بتوانید خریدی خوب داشته باشید.

سطح ایزوگام

دومین نکته ای که قبل از نصب ایزوگام باید به آن توجه شود پیدا کردن سطح متناسب می باشد. زیرا سطحی که قرار است ایزوگام بر روی آن نصب شود باید به گونه ای باشد که ایزوگام بر روی آن به خوبی ماندگار بماند. زیرا بعضی از سطح ها مانند آهن و چوب ایزوگام بر روی آنها ماندگار نمی ماند. چون در آهن انقباض ها و انبساط های زیادی ایجاد می شود که همین امر موجب کنده شدن سریع ایزوگام می شود. در رابطه با چوب نیز بهتر است بدانید به هیچ وجه دوام و ماندگاری لازم را برای چسبندگی مطلوب ایزوگام ندارد . زیرا بعد از مدتی پوسیده می شود و همین امر باعث میشود لایه ایزوگام به طور کامل کنده شود.

برداشتن ایزوگام قبلی

سومین نکته ای که قبل از نصب باید به آن حتما توجه شود برداشتن ایزوگام قبلی می باشد. اگر قصد دارید سطحی را که قبلاً ایزوگام و یا قیر شده است دوباره ایزوگام کنید. باید ابتدا قیر یا ایزوگام قبلی را به طور کامل بکنید به گونه ای که هیچ آثاری از آن برروی سطح باقی نماند. زیرا در صورت برداشته نشدن ایزوگام های قبلی ایزوگامی که تازه نصب میکنید به هیچ وجه چسبندگی و دوام لازم را نخواهد داشت.

نباید ایزوگام روی کاشی و سرامیک انجام شود

چهارمین نکته در رابطه با این موضوع این است که اگر دوست دارید سرویس بهداشتی و یا آشپزخانه فرسوده خود را ایزوگام کنید بهتر است این کار را بر روی کاشی و سرامیک انجام ندهید. چون ایزوگام به هیچ وجه ماندگاری لازم را بر روی کاشی و سرامیک ندارد و خیلی سریع کنده می شود . به همین منظور در بیشتر مواقع برای چسبندگی بهتر ایزوگام کارهای ماهر سطح فرسوده سرامیک و کاشی که قرار است بر روی آنها ایزوگام نصب شود را می شکنند. زیرا انجام چنین کاری می تواند تا حد زیادی باعث افزایش ماندگاری ایزوگام شود. اما اگر دوست ندارید کاشی ها و یا سرامیک های فرسوده را خراب کنید بهتر است از قیرگونی استفاده کنید.

پاک کردن گرد و غبار

آماده سازی سطح نیز پنجمین نکته ای می باشد که باید قبل از نصب ایزوگام به آن توجه شود. زیر سطحی که قراراست ایزوگام بر روی آن نصب شود باید از هرگونه گرد و غبار و خاک پاک شود. به همین منظور قبل از انجام این کار باید شما به خوبی واسطه جارو و تی سطحی که را که قرار است ایزوگام شود را تمیز کنید. تا هیچ گونه آلودگی بر روی آن باقی نماند.

برداشتن تمام وسایل روی پشت بام

برداشتن تمام وسایل روی پشت بام

آخرین نکته در رابطه با نصب ایزوگام نیز برداشتن اجسام از روی سطح می باشد به عنوان مثال: هر گونه وسیله ای که بر روی پشت بام می باشد مانند کولر و وسایل کم مصرف خانه باید برداشته شوند تا هیچ گونه مانعی برای نصب ایزوگام ها وجود نداشته باشد.

نصب ایزوگام تهران



:: موضوعات مرتبط: پیچ رولپلاک سنگ نما , پيچ كردن سنگ نماي ساختمان , پیچ و رولپلاک نما در تهران , پیچ و رولپلاک نما تهران , ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 دی 1402 | نظرات ()